Voor kinderen vanaf 8 jaar is er bij Stedelijk Museum Kampen genoeg leuks te zien en te doen. Speciaal voor hen is een doe-route door middeleeuws Kampen gemaakt.

Het pakketje bevat een historische plattegrond met de wandelroute, een zoekplaat, opdrachten, puzzels en een lekker koekjesrecept. Met de doe-route en het bijgevoegde potlood in de hand ga je een stapje terug in de tijd. Je helpt scheepsjongen Koen een handje op de Koggewerf, bakt de lekkerste Canstelingen en rekent mee met de Kampense kooplieden. Ondertussen leer je een hoop over de middeleeuwse tijd en de bloeitijd van de stad.

De doe-route is verkrijgbaar in het museum en is gratis!

SMK en SAK invul stamboom 4 generaties website A4

Antwoorden

1. verschillen: de hoge smalle schoorsteen, de paal 'kaak' met hekje, de kleine ramen onderin, het beeld naast de schoorsteen aan de muur
2. B: in de kaak werden misdadigers tentoongesteld
3. 5 zakken missen
4. B: het oranje touw
5. verbind de cijfers 1 t/m 100 met elkaar
8. maak een mooi versierde letter
9. thuis kun je deze lekkere koekjes bakken

Tot slot: vergeet de zoekplaat niet!

Leeftijd:

vanaf 8 jaar